... of koop direct ...
star quicktickets star

Algemeen

Veelgestelde Vragen

Algemeen

 
  • Waar komt de naam Foroxity vandaan?
De naam Foroxity is een samentrekking van ‘Forum’ en ‘Roxy’, de twee bioscopen die respectievelijk in Sittard en Geleen werden geëxploiteerd voordat het multiplex Foroxity Filmarena in 2002 werd geopend.

  • Ik ben doof of slechthorend. Hebben jullie ook ondertiteling bij (Nederlandstalige) films? 
Speciaal voor doven en slechthorenden is er de gratis app Subcatch ontwikkeld. Subcatch biedt ondertiteling voor (Nederlandstalige) bioscoopfilms rechtstreeks op je telefoon. De ondertiteling in de app synchroniseert automatisch met het beeld dat je ziet op het witte doek en is niet storend voor andere bezoekers. Meer informatie over en het downloaden van Subcatch vind je op www.subcatch.nl.
 
  • Ik ben blind of slechtziend. Hebben jullie ook audiodescriptie bij (Nederlandstalige) films? 
Speciaal voor blinden of slechtzienden is er de gratis app Earcatch ontwikkeld. Earcatch biedt audiodescriptie voor (Nederlandstalige) bioscoopfilms rechstreeks op je telefoon. Earcatch zorgt ervoor dat de audiodescriptie precies synchroon loopt met wat er op het witte doek te zien is en is niet storend voor andere bezoekers. Meer informatie over en het downloaden van Earcatch vind je op www.earcatch.nl.
 
  • Hoe kom ik aan een 3D-bril?
3D-brillen zijn verkrijgbaar aan het buffet en de ticketbalie voor € 2.- per stuk. De bril mag je na afloop van de voorstelling mee naar huis nemen en kun je bij je volgende bezoek aan Foroxity weer gebruiken.

  • Waar kan ik terecht met vragen of opmerkingen?
In beide vestigingen kun je voor vragen of opmerkingen terecht bij één van onze servicemedewerkers. Daarnaast is er altijd een leidinggevende manager aanwezig. Mochten onze medewerkers je niet verder kunnen helpen, vraag dan naar de dienstdoende manager, deze zal je altijd graag te woord staan.

Buiten de bioscoop kun je contact opnemen met onze Hotline: 0900-222 8888 (40 cpm) of mailen naar service@forox.nl.

  • Wat is het beleid van Foroxity betreffende sponsoring?
Foroxity krijgt wekelijks meerdere verzoeken voor sponsoring. Om daar één lijn in te trekken is besloten één goed doel per jaar te sponsoren en voor de rest alle verzoeken af te wijzen.

  • Mag ik zelf eten of drinken meenemen naar Foroxity?
Het is niet toegestaan om zelf eten of drinken mee te nemen. Aan ons buffet is een grote diversiteit aan snacks en drankjes verkrijgbaar. 
 
  • Zijn alle plaatsen vrije plaatsen?
Vanaf 9 november 2017 hanteren wij vaste plaatsen. Bij elke voorstelling ontvang je bij aankoop van je ticket een rij- en stoelnummer. Koop je online je tickets? Dan kies je zelf waar je gaat zitten. Zo ben je verzekerd van je favoriete plaats. Aan de ticketbalie kun je op de plattegrond op het kassascherm ook je eigen plaatsen in de zaal uitkiezen.

  • Is Foroxity toegankelijk voor rolstoelen?
Zowel onze bioscoop in Sittard als die in Roermond is rolstoeltoegankelijk. Rolstoelgebruikers kunnen boven in de zaal plaatsnemen. Het aantal rolstoelplaatsen zijn beperkt. Wij adviseren dan ook iedereen om deze plaatsen van tevoren te reserveren via service@forox.nl of onze Hotline: 0900-222 8888 (40 cpm). Let op, reserveringen kunnen alleen worden verwerkt tijdens de openingstijden van de Hotline (13.00 tot 18.00 uur). 

  • Zijn hulp- of geleidehonden toegestaan bij Foroxity Filmarena?
Een hulp- of geleidehond mag zijn/haar baasje vanzelfsprekend begeleiden in onze bioscopen.
 
  • Je bent in de bioscoop iets verloren, wat kun je het beste doen?
Als je iets kwijt bent geraakt in onze bioscoop dan kun je telefonisch contact met ons opnemen via de Hotline: 0900-222 8888 (40 cpm) of mailen naar service@forox.nl.

  • Verkopen jullie ook posters of standees?
Foroxity verkoopt geen posters of standees. Het promotiemateriaal in onze bioscopen blijft namelijk eigendom van de desbetreffende distributeur en moet na gebruik weer teruggestuurd worden. Voor vragen over promotiemateriaal kun je het beste contact opnemen met de filmdistributeur.

  • Hoe groot zijn jullie zalen?
Al onze zalen beschikken over ruim 250 zitplaatsen met onbelemmerd zicht, waar je ook zit. Extra comfort vind je terug in luxe stoelen met planchet, voetsteunen en veel beenruimte. Alle films komen tot leven op het haarscherpe 14,4 meter panorama wide screen waarbij het Dolby 7.1 geluidsysteem zorgt voor een adembenemende ervaring. Daarnaast beschikken een aantal zalen over het RealD 3D XL-systeem. Dit systeem wordt als het beste op de markt gezien. Het is dan ook het systeem waar filmstudio’s zich op richten tijdens het maken van de nieuwste 3D films.

Programma

 
  • Waarom staat het filmprogramma alleen t/m woensdag online?
Een filmweek loopt van donderdag t/m woensdag. Omdat het programma elke week wordt aangepast aan de wensen van de bezoeker is het programma voor de komende filmweek uiterlijk op dinsdag 12.00 uur beschikbaar. Dit is standaard bij elke bioscoop in Nederland.

  • Wanneer gaat een bepaalde film in première?
Op de pagina Films is een rubriek Verwacht. Hier vind je alle filmtitels die wij verwachten en wanneer. Het kan voorkomen dat filmtitels verplaatst worden of zelfs helemaal vervallen. De distributeur is de partij die bepaalt of en wanneer een film in Nederland wordt uitgebracht. Derhalve is deze lijst altijd onder voorbehoud.

  • Wat betekenen de afkortingen OV en NL?
OV = Originele versie (Engels gesproken, Nederlands ondertiteld) 
NL = Nederlandse gesproken versie


De distributeur is de partij die bepaalt of een film in Nederland wordt uitgebracht en in het geval van animatie- of familiegerichte films in welke taal deze zal verschijnen. Het kan dan zijn dat een film alleen in de Nederlands nagesynchroniseerde versie beschikbaar is. Achter elke titel staat één van de bovenstaande afkortingen. Hieraan is te zien om welke versie van de film het gaat.


Tickets

 
  • Waarom is het niet mogelijk om online tickets te reserveren zonder te betalen?
Bijna een kwart van dit soort reserveringen wordt niet opgehaald. Dit betekent dat een voorstelling uitverkocht lijkt te zijn maar dat er een half uur voor aanvang nog veel gereserveerde tickets vrijkomen. Dit is zowel voor de bezoeker als voor Foroxity niet wenselijk. Ook zorgt het ophalen van reserveringen voor extra handelingen en wachtrijen aan de ticketbalie.

Om die redenen zullen wij op termijn volledig stoppen met het aannemen van reserveringen. Daarentegen kunnen tickets gemakkelijk online worden gekocht middels een breed scala aan betaalmogelijkheden (zonder transactiekosten), waaronder iDeal en de meeste gangbare creditcards.

  • Tot hoe laat kan ik mijn gereserveerde tickets ophalen?
Gereserveerde tickets dienen 30 minuten voor aanvang van de betreffende voorstelling opgehaald te zijn, daarna vervalt de reservering. Houdt daarom rekening met wachttijden aan de kassa. Wij adviseren om de tickets in de voorverkoop (bij voorkeur online) aan te schaffen.

  • Hoe vermijd ik lange rijen aan de ticketbalie?
Foroxity doet er alles aan om wachttijden voor de ticketbalie en het buffet zoveel mogelijk te voorkomen. Er zijn echter situaties denkbaar waarbij er rijen kunnen ontstaan. Voorbeelden zijn films die succesvoller zijn dan verwacht, het weer dat mee- of tegenvalt, uitval onder het beschikbare personeel of een technische storing.

De rijen aan de ticketbalie kun je vermijden door het online kopen van tickets. Na een online aankoop, hoef je in de bioscoop alleen nog maar je uitgeprinte e-tickets te scannen bij de kaartcontrole. Het is tevens mogelijk om hier je e-ticket via je smartphone te laten scannen. Vooral bij populaire voorstellingen, in het weekeinde of bij slecht weer raden wij onze bezoekers aan 45 minuten voor aanvang van de voorstelling aanwezig te zijn.

  • Kan ik mijn tickets annuleren?
Het is tot 2 uur voorafgaand aan de desbetreffende voorstelling mogelijk om een online aankoop te annuleren of te ruilen. Stuur hiervoor een mail naar service@forox.nl voor aanvang van de gekochte voorstelling. Bij een annulering krijg je geen geld terug, maar een vrijkaart. Bij annuleringen bij een Ladies Night,  Prosecco Première, specials ontvang je ook 1 vrijkaart per gekocht ticket (Wij kopen voor deze speciale avonden altijd van te voren hapjes en drankjes (en goodie bags) in op basis van het aantal bezoekers. Het restbedrag wordt hiervoor gebruikt). 

Kom je met meerdere personen en kan maar 1 persoon niet mee, meld je dan met het e-ticket voor aanvang van de film aan de kassa. Voor de persoon welke niet mee kan, ontvang je dan direct een vrijkaart. Let op, dit kan alleen vóór aanvang van de film.

  • Waarom betaal ik een toeslag voor 3D-voorstellingen?
Voor iedere 3D-voorstelling wordt een toeslag berekend. Deze toeslag is nodig omdat er geïnvesteerd moet worden in speciale en kostbare projectoren, tevens worden er bij 3D-voorstellingen per bezoeker licentiekosten in rekening gebracht bij de bioscoop.

  • Verkopen jullie ook bioscoopbonnen?
Aan de ticketbalie kun je tijdens openingstijden bioscoopbonnen kopen. Deze bonnen zijn verkrijgbaar in een € 5,- en een € 10,- variant. Daarnaast kun je de bonnen voor slechts € 2,- verpakken in een aantrekkelijk filmblik.
 
  • Welke bonnen kan ik aan de ticketbalie inleveren?
Wij accepteren onder anderen de Nationale Bioscoopbon, MaDiWoDo-bonnen en de Foroxity FilmCadeaubonnen. Bovendien geven wij korting aan bezoekers van 65 jaar of ouder en aan houders van een Cultuurkaart. Het is niet mogelijk om alle kortingsbonnen en acties hier te noemen. Indien je hierover vragen hebt kun je contact opnemen met onze Hotline: 0900-222 8888 (40cpm)
 
  • Ik wil met een (grote) groep naar de bioscoop. Wat kan ik het beste doen?
Per online boeking kun je voor maximaal 10 personen tickets kopen. Als je met meer dan 10 personen naar de bioscoop wilt, dan kun je twee of meer aparte boekingen maken. Mocht je met 20 personen of meer een bezoek willen brengen aan Foroxity, dan kun je contact opnemen met onze Hotline: 0900-222 8888 (40 cpm)

 

Online Tickets Bestellen

 
  • Foutmelding: Sorry! Er is een probleem opgetreden in de bioscoop.
Als er na de betaling deze foutmelding verschijnt, is de boeking hoogstwaarschijnlijk wél gelukt. Het e-ticket wordt ook verzonden en komt meestal binnen 1 uur binnen. Het kan voorkomen dat onze bevestigingsmail met het e-ticket tussen je ongewenste mail terecht is gekomen. 
Mocht je toch geen mail binnen krijgen, neem dan contact op met onze sevice afdeling via de Hotline of door te mailen naar service@forox.nl. Zij kunnen je meestal direct helpen met een oplossing.

Onze ICT afdeling probeert het probleem met de foutmelding zo spoedig mogelijk op te lossen.
 
  • Wat kan ik doen als ik geen bevestigingsmail heb ontvangen na een online aankoop?
Het kan voorkomen dat onze bevestigingsmail met het e-ticket tussen je ongewenste mail terecht is gekomen. Staat de bevestigingsmail niet tussen je ongewenste mail dan kan de betaling mislukt zijn. Als ons systeem ziet dat de betaling mislukt is, wordt het bedrag automatisch teruggestort. Als je betaald hebt met een Nationale Bioscoopbon, wordt ook hier het betaalde bedrag weer op terug gestort.

Afhankelijk van de snelheid van de bank, zal het bedrag binnen twee werkdagen weer op je rekening teruggestort worden. In dit geval raden wij je aan om de tickets opnieuw te bestellen via onze website of aan de ticketbalie tijdens de reguliere openingstijden.

Om een mislukte betaling te voorkomen dien je na de betaling op ‘verder’ te blijven klikken totdat je weer terugkeert naar onze website. Sluit het betalingsvenster niet op een andere manier. Indien je dit niet opvolgt ontvang je geen bevestigingsmail, maar heeft de betaling mogelijk wel plaats gevonden. Het bedrag wordt in dit geval automatisch gerefund. Je bankafschrift is geen toegangsbewijs, onze service medewerkers kunnen de echtheid van een transactie op die wijze niet verifiëren.
 
  • Wat kan ik doen als mijn geld niet binnen twee werkdagen is teruggestort bij een mislukte betaling?
Stuur in dit geval een e-mail naar service@forox.nl onder vermelding van de volgende gegevens:

• Voor- en achternaam;
• Woonplaats;
• Telefoonnummer;
• Gekozen bioscoop;
• Filmtitel, dag en tijdstip van de voorstelling;
• Het betaalde bedrag;
• Bankrekeningnummer;
• Datum en tijdstip van betaling;
• Betalingskenmerk.
• Screenshot van de omschrijving van de betaling op je bank. 

Je mail wordt binnen twee werkdagen in behandeling genomen. Indien er een betaling is uitgevoerd, dan wordt je geld zo snel mogelijk teruggestort op je rekening. Je zult in alle gevallen wel opnieuw een kaartje via onze website of aan de kassa moeten kopen. Zie ook onze boekingsvoorwaarden.
 
  • Wat kan ik doen als ik geen printer heb om de bevestigingsmail met barcode af te drukken?
Als je de bevestigingsmail hebt ontvangen met daarop een barcode, maar heb je geen printer om dit af te drukken? Noteer dan het barcodenummer en ga daarmee naar de ticketbalie. Het is tevens mogelijk om je e-ticket via je smartphone te laten scannen bij de kaartcontrole.

  • Kan ik een gemaakte online aankoop annuleren of omruilen aan de ticketbalie voor een andere voorstelling?
Het is tot 2 uur voorafgaand aan de desbetreffende voorstelling mogelijk om een online aankoop te annuleren of te ruilen. Stuur hiervoor een mail naar service@forox.nl voor aanvang van de gekochte voorstelling. Bij een annulering krijg je geen geld terug, maar een vrijkaart. Bij annuleringen bij een Ladies Night of Prosecco Première ontvang je ook 1 vrijkaart per gekocht ticket (Wij kopen voor deze speciale avonden altijd van te voren hapjes en drankjes (en goodie bags) in op basis van het aantal bezoekers. Het restbedrag wordt hiervoor gebruikt). 

Kom je met meerdere personen en kan maar 1 persoon niet mee, meld je dan met het e-ticket voor aanvang van de film aan de kassa. Voor de persoon welke niet mee kan, ontvang je dan direct een vrijkaart. Let op, dit kan alleen vóór aanvang van de film.
 
  • Ik heb per ongeluk tickets gekocht voor de verkeerde vestiging. Wat kan ik doen?
Wanneer je tickets hebt besteld voor de verkeerde vestiging raden wij je aan om contact met ons op te nemen via service@forox.nl of onze Hotline (0900-222 8888). Is hier geen tijd meer voor of is de Hotline gesloten? Meld je dan met de e-tickets aan de ticketbalie van de bioscoop waar je de voorstelling wilt bijwonen. Onze medewerkers kunnen je dan verder van dienst zijn.
 
  • Wat is het verschil tussen reserveren en kopen?
Indien je tickets voor een voorstelling reserveert (zonder vooraf af te rekenen), kun je de gereserveerde tickets tot 30 minuten voor aanvang van de voorstelling ophalen aan de ticketbalie, daarna vervalt je reservering. Indien je tickets koopt (en dus vooraf afrekent), kunnen deze niet vervallen.
 

Kijkwijzer

 
  • Wie bepaalt welke leeftijdskeuring een film krijgt?
Alle filmdistributeurs zijn verplicht hun producties te classificeren volgens de verplichte criteria van Kijkwijzer. Indien je het niet eens bent met de toegekende classificatie, kun je schriftelijk een gemotiveerde klacht indienen bij het Nederlands Instituut voor de Classificatie van Audiovisuele Media (NICAM). Met klachten over de thematiek, de goede smaak en/of het fatsoen van films kun je niet terecht bij het NICAM, noch bij Foroxity. Dan zul je rechtstreeks contact op moeten nemen met de aanbieder, zoals de filmdistributeur.

  • Mag ik als ik jonger ben dan 16 jaar naar een film met leeftijdskeuring 16 of 18?
Kijkwijzer informeert niet over geschiktheid of kwaliteit. De overheid heeft een wettelijke bepaling verbonden aan de leeftijdsgrens van 16 jaar. Volgens artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht is een bioscoopexploitant strafbaar wanneer hij iemand jonger dan 16 toelaat tot een film met de classificatie 16 of 18. Er zijn geen uitzonderingen. Als er een vermoeden bestaat dat iemand nog geen 16 is, dan mag de bioscoopexploitant om een legitimatie vragen. Is deze persoon geen 16 jaar of ouder dan wordt de toegang geweigerd. Bij de kijkwijzer 18 jaar en ouder wordt de film afgeraden voor bezoekers van 16 en 17 jaar, maar dit is een advies. Je mag als 16 en 17 jarige naar een 18 jaar en ouder film op vertoon van een geldig legitimatiebewijs.

Vergeet niet om je legitimatie mee te nemen! Bioscopen worden streng gecontroleerd op de naleving van de bovenstaande regels. Neem dus altijd een geldig legitimatiebewijs mee. Filmkeuringen worden gedaan door de filmdistributeur en het NICAM. Foroxity respecteert de wettelijke verplichtingen rondom leeftijdshandhaving.

  • Mag ik als ik jonger ben dan 12 of 14 jaar naar een film met leeftijdskeuring 12 of 14?
Kijkwijzer informeert niet over geschiktheid of kwaliteit. De overheid heeft een wettelijke bepaling verbonden aan de leeftijdsgrens van 12 en 14 jaar. Volgens artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht is een bioscoopexploitant strafbaar wanneer hij iemand jonger dan 12 of 14 toelaat tot een film met de classificatie 12 of 14. Kinderen die jonger zijn dan 12 of 14 jaar krijgen uitsluitend onder begeleiding van een volwassene (minimum 18 jaar, met legitimatie) toegang tot een voorstelling met de leeftijdskeuring 12 of 14. Als er een vermoeden bestaat dat iemand nog geen 12 of 14 is, dan mag de bioscoopexploitant om een legitimatie vragen of de toegang weigeren.

Vergeet niet om je legitimatie mee te nemen! Bioscopen worden streng gecontroleerd op de naleving van de bovenstaande regels. Filmkeuringen worden gedaan door de filmdistributeur en het NICAM. Foroxity respecteert de wettelijke verplichting rondom leeftijdshandhaving.

  • Mag ik als ik jonger ben dan 6 of 9 jaar naar een film met leeftijdskeuring 6 of 9?
Kijkwijzer oordeelt niet over de inhoud of kwaliteit van films. Daartoe verschillen de voorkeuren en normen van ouders te veel. Kijkwijzer waarschuwt alleen voor mogelijke schadelijke beelden in films. Uiteindelijk zijn ouders zelf verantwoordelijk voor wat hun kinderen mogen zien. Er is echter door de overheid een wettelijke bepaling verbonden aan de verschillende leeftijdsgrenzen. Kinderen die jonger zijn dan 6 of 9 jaar krijgen uitsluitend onder begeleiding van een volwassene (minimum 18 jaar, met legitimatie) toegang tot een voorstelling met de leeftijdskeuring 6 of 9. Als er een vermoeden bestaat dat iemand nog geen 6 of 9 is, dan mag de bioscoopexploitant om een legitimatie vragen of de toegang weigeren.

Vergeet niet om je legitimatie mee te nemen! Bioscopen worden streng gecontroleerd op de naleving van de bovenstaande regels. Filmkeuringen worden gedaan door de filmdistributeur en het NICAM. Foroxity respecteert de wettelijke verplichting rondom leeftijdshandhaving.
  • Waar kan ik terecht als ik het niet eens ben met de leeftijdskeuring van Kijkwijzer?
Alle filmdistributeurs zijn verplicht hun producties te classificeren volgens de verplichte criteria van Kijkwijzer. Denk je dat de regels zijn overtreden, dan kun je binnen twee weken na constatering daarvan een schriftelijk gemotiveerde klacht indienen bij het NICAM. Je gebruikt daarvoor het klachtenformulier op de website van Kijkwijzer.

Met klachten over de thematiek, de goede smaak en/of het fatsoen van films of televisieprogramma’s kun je niet bij het NICAM en de Klachtencommissie terecht. Dergelijke klachten moeten rechtstreeks aan de aanbieder worden gericht. Eventuele vragen over de handhaving of meldingen over overtredingen worden niet in behandeling genomen door het NICAM maar door Agentschap Telecom. Kijk voor verdere informatie hierover op de website van Agentschap Telecom.

Klik hier voor meer informatie over Kijkwijzer. 

Cadeaubonnen

Op zoek naar een leuk cadeau voor de geslaagde, de jarige of wil je gewoon iemand verrassen? Dan bieden onze nieuwe cadeaubonnen de uitkomst!

Deze bonnen zijn verkrijgbaar in een € 5,- en een € 10,- variant. Daarnaast kun je de bonnen voor slechts € 2,- verpakken in een aantrekkelijk filmblik!

De nieuwe cadeaubonnen zijn te koop aan de ticketbalie van onze bioscopen tijdens de reguliere openingstijden.

Contact

 

Vragen? Kijk eerst even bij onze Veelgestelde Vragen.

Staat het antwoord op je vraag er niet bij of heb je een opmerking/suggestie neem dan contact met ons op.

Adresgegevens:
Foroxity Filmarena
Postbus 1
6130 AA, Sittard

Foroxity Hotline:
0900-222 8888 (40 cpm) Ma t/m Vr van 13.00 – 18.00 uur, Za en Zo van 12.00 - 18.00 uur.


Contactformulier:*

*Het is niet mogelijk om een reservering te maken via dit contactformulier. It's not possible to reserve tickets with this form. 
(Let op: onze mail kan in je spam terechtkomen.)

Voornaam
Achternaam
E-mail
E-mail
Telefoonnummer
Bioscoop Sittard       Roermond
Opmerking
 
   

Kijkwijzer

Kijkwijzer waarschuwt ouders en opvoeders tot welke leeftijd een televisieprogramma of film schadelijk kan zijn voor kinderen. Kijkwijzer doet dat ten eerste met het geven van een leeftijdsadvies: Alle Leeftijden, 6 jaar, 9 jaar, 12 jaar, 14 jaar, 16 jaar en 18 jaar. Daarnaast zijn er de pictogrammen die de reden van het advies aanduiden: geweld, angst, seks, discriminatie, drugs- en alcoholmisbruik en grof taalgebruik.
 
Niet schadelijk/Alle Leeftijden    = Niet schadelijk/Alle Leeftijden

Let op met kinderen tot 6 jaar = Let op met kinderen tot 6 jaar

Let op met kinderen tot 9 jaar = Let op met kinderen tot 9 jaar

  = Toegang voor personen van 12 of 14 jaar en ouder. Ben je jonger dan 12 of 14 jaar? Dan mag je alleen onder begeleiding van een volwassene naar deze film. De overheid heeft een wettelijke bepaling verbonden aan de leeftijdsgrens van 12 en 14 jaar. Volgens artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht is een bioscoopexploitant strafbaar wanneer hij iemand jonger dan 12 of 14 toelaat tot een film met de classificatie 12 of 14. Kinderen die jonger zijn dan 12 of 14 jaar uitsluitend toegang mits onder begeleiding van een volwassene (minimum leeftijd 18 jaar). Als er een vermoeden bestaat dat iemand nog geen 12 of 14 is, dan mag de bioscoopexploitant om een legitimatie vragen of de toegang weigeren.

  = Toegang uitsluitend voor personen van 16 jaar en ouder. Legitimatie van iedere bezoeker is verplicht. De overheid heeft een wettelijke bepaling verbonden aan de leeftijdsgrens van 16 jaar. Volgens artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht is een bioscoopexploitant strafbaar wanneer hij iemand jonger dan 16 toelaat tot een film met de classificatie 16 of 18. Als er een vermoeden bestaat dat iemand nog geen 16 of 18 is, dan mag de bioscoopexploitant om een legitimatie vragen of de toegang weigeren. Bij een kijkwijzer van 18 jaar en ouder wordt de film afgeraden voor 16 en 17 jarige, maar dit is een advies. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs mag je de film wel bekijken. 

Geweld = Geweld

Angst = Angst

Seks = Seks

Discriminatie = Discriminatie

Drugs- en alcoholmisbruik = Drugs- en alcoholmisbruik

Grof Taalgebruik  = Grof taalgebruik
 

English - Age categories and the law:

  = The government has introduced a legal stipulation in relation to the 12 and 14 years of age categories. According to Article 240a of the Criminal Code, it is an offence for a cinema operator to admit anyone younger than 12 or 14 years of age to a film with the classification 12 or 14. Exceptive clause: children younger than the age of 12 or 14 provide that they are accompanying of an adult (18 years or older with ID). If there are any doubts about whether someone is 12 or 14, the cinema operator may ask for ID or refuse entry.

  = The government has introduced a legal stipulation in relation to the 16 and 18 years of age category. According to Article 240a of the Criminal Code, it is an offence for a cinema operator to admit anyone younger than 16 or 18 years of age to a film with the classification 16 or 18. If there are any doubts about whether someone is 16 or 18, the cinema operator may ask for ID or refuse entry. 

Partners

PARTNERS:

Bioscoopreclame National Accounts: Jean Mineur Mediavision, Amsterdam.
www.jeanmineurmediavision.nl

Bioscoopreclame Lokale en Regionale partijen: CMC Media, Wijnandsrade.
www.cmcmedia.nl 

Ontwikkeling website
Vista Entertainment Solutions & Web-id 

Ontwikkeling mobiele website m.forox.nl 
Web-id

Ticket en Concession Software
Vista Entertainment Solutions, Auckland, New Zealand

Online betaalservices
Buckaroo

Point Of Sale systems
J2 Retail Systems Ltd, Warrington, Verenigd Koninkrijk.